Energiebespaarservice – toelichting
Op basis van onderzoek heeft de gemeente bepaald welke huishoudens de ondersteuning het meest kunnen gebruiken. Deze huishoudens krijgen de Energiebespaarservice gratis aangeboden. In het kort is de procedure als volgt:
- Nadat u hierover een brief van de gemeente Amsterdam heeft ontvangen, kunt u zich voor deze service aanmelden.
- Dan komen we bij u langs en u krijgt advies over energieverbruik en energiegewoontes in huis.
- Waar nodig installeren we (op afspraak) kleine energiebesparende voorzieningen.
- Ook kunnen we u helpen met uitleg over uw energiecontract en energierekening.
Kleine energiebesparende voorzieningen
Kleine energievoorzieningen, wat zijn dat eigenlijk? Denk bijvoorbeeld aan een waterbesparende douchekop, ledlampen, radiatorfolie, brievenbusborstel, buis-isolatie, enz. Voorzieningen die er direct voor kunnen zorgen dat u minder energie (gas of elektriciteit) verbruikt. De materialen en installatie zijn voor u helemaal gratis.
Via onderstaande knop kunt u zich voor deze service aanmelden.
Welke straten?
Dit zijn de geselecteerde straten die we bezoeken:
- Diepenbroickpark
- Dr. A. Kuijperlaan
- Dr. S. Wartenalaan
- Ds. J.P. Tazelaarlaan
- H.J. Hoflandlaan
- J.A. Fijnvandraatlaan
- J.O. Huslylaan
- Simon de Vliegerlaan
- Sybillalaan
- Wintertuin
Na ons bezoek
Na ons bezoek en eventuele installatie zal de gemeente Amsterdam – onze opdrachtgever – u via een apart verzoek (buiten ons om) vragen om, anoniem, aan te geven of u tevreden bent met wat wij hebben gedaan. Die informatie zal in voortgangsgesprekken met gemeente gebruikt worden om de Energiebespaarservice waar nodig en mogelijk te verbeteren.
Als u niet tevreden bent over de geleverde dienst of u heeft suggesties ter verbetering, dan kunt u ons ook e-mailen op ebs@weespduurzaam.nl. In zo’n geval vragen we u wèl om naam, adres en omschrijving. We zullen dan contact met u opnemen om de situatie te bespreken.
Als u heel erg ontevreden bent kunt u ook via onderstaande knop een klacht indienen. Een klacht zullen we te allen tijde serieus onderzoeken en erop terugkoppelen. Een klacht indienen kan niet anoniem; we zullen immers contact met u op moeten nemen bij het onderzoeken van de klacht.